W obecnych czasach nikogo nie dziwi współpraca z firmami zagranicznymi, a tym samym z przedstawicielami innych kultur. Uświadomienie różnic kulturowych, ich wpływu na powodzenie działań biznesowych oraz konsekwencje ignorowania ich, to sprawa kluczowa. To temat, który pozwala poznać nie tylko różnice, ale i zasady, które pomogą budować zdrowe i przyjazne relacje biznesowe na arenie międzynarodowej. To również zasady, dzięki którym lepiej zrozumiemy zachowania naszych partnerów biznesowych i zwiększymy swoje szanse na sukces.
Zakresy tematyczne:
- Pojęcie kultury
- Znaczenie różnic kulturowych w budowaniu relacji służbowych
- Wybrane modele analizowania różnorodności kulturowej w biznesie
- Konsekwencje ignorowania różnic kulturowych
- Stereotypy
- Podziały kultur
- Charakterystyka kultur propartnerskich
- Charakterystyka kultur protransakcyjnych
- Wpływ cech kulturowych na współpracę międzynarodową
- Kluczowe czynniki kulturowe według G. Hofstede
- Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe
- Charakterystyka wybranych kultur
W tym obszarze oferuję:
- Szkolenia dla firm
- Konsultacje indywidualne
- Opracowanie i wdrażanie standardów
- Opracowywanie materiałów ułatwiających współpracę