Najnowszy artykuł – kultura w Indyjskim wydaniu
Kilka tygodni temu wróciłam z Indii, gdzie odbywałam szkolenie z Indyjskiej etykiety biznesu. Tym razem to ja się szkoliłam, co
Kilka tygodni temu wróciłam z Indii, gdzie odbywałam szkolenie z Indyjskiej etykiety biznesu. Tym razem to ja się szkoliłam, co
O tym, że bywać trzeba chcieć pisałam we wrześniowym numerze magazynu TM. I to od chęci, a tak naprawdę uświadomienia
Czy wiesz, że 3/4 osób odczuwa duży stres i dyskomfort w większym towarzystwie osób, których nie zna?
Jeśli o zasadzie precedencji można powiedzieć, że jest najważniejszą i pierwszą zasadą etykiety biznesu, o czym pisałam w poprzednim numerze
Czasami zdarza się, że niewiedza na temat tego jak się zachować odbiera nam pewność siebie i nie pozwala w pełni
Gdybyśmy chcieli cofnąć się do początków etykiety, wylądowalibyśmy w XIX wieku na Kongresie Wiedeńskim. I trudno się dziwić co po
Bywać trzeba umieć. Nie każdy ma w sobie jednak pierwiastek lwa salonowego, który odnajdzie się zawsze i w każdej sytuacji: bryluje na salonach, sprawnie zmienia towarzystwo, lekko rzuci zawsze śmiesznym żartem, zna się na drinkach i nie odpuści żadnego kawałka na parkiecie. Do tego pozna kogo trzeba, ba nawet się zaprzyjaźni z kim trzeba, a wychodząc nie zapomni skomplementować gospodarzom udanej imprezy. Można by powiedzieć, że z tym trzeba się urodzić. Urodzić bądź nauczyć, a w tym może nam pomóc znajomość zasad etykiety.
Event Marketing to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do budowania wizerunku, a tym samym zacieśniania relacji z Klientami. Choć często organizację dużych wydarzeń specjalnych powierzamy profesjonalisto, to warto znać najważniejsze zasady, które pomogą nam wymagać najwyższych standardów od podwykonawców.
Biznes to w dużej mierze budowanie relacji. Świadomość tego jaką reprezentujemy kulturę narodową i jakie obowiązują u nas zasady budowania relacji służbowych, jest podstawą do świadomego budowania relacji. Zapraszam do lektury artykułu o polskiej kulturze narodowej, krajach propartnerskich i protransakcyjnych oraz o kluczowych zasadach etykiety biznesu.
Z badań wynika, że w skali od 0-100, gdzie 0 to kraje egalitarne a 100 hierarchiczne, Polska otrzymuje 68 punktów. Oznacza to, że bliżej nam do krajów, które przywiązują wagę do hierarchii w relacjach służbowych, a co za tym idzie, oczekujemy od siebie konkretnych zachowań i znajomości zasad precedencji. O tej i innych kluczowych zasadach w budowaniu relacji służbowych w Polsce w artykule „Precedencja w biznesie”.