Netykieta na co dzień

Czym różni się e-mail od korespondencji klasycznej? Czy istnieje ciche przyzwolenie na nieprzestrzeganie zasad etykiety i savoir-vivre’u na płaszczyźnie komunikacji internetowej?
Często zapominamy bądź świadomie pomijamy pewne zasady, które powinny być stosowane także w oficjalnej korespondencji mailowej. O „Witam” oraz innych internetowych pułapkach, przez które można (z)ręcznie zaplątać się w sieci – Netykieta na co dzień.

Etykieta telefoniczna

Choć geneza powstania telefonu sięga już XVII wieku, nasuwa się pytanie, czy w dobie najnowszych technologii, potrafimy z nich odpowiednio korzystać i czy telefon, który pozornie powinien ułatwiać nam budowanie relacji, nie stanie się przeszkodą w kształtowaniu profesjonalnego wizerunku?
Czy wiesz jak prawidłowo przedstawić się, inicjując rozmowę telefoniczną, a jak odbierając telefon?
Co zrobić kłopotliwych sytuacjach, które wymagają natychmiastowej reakcji na „drugiej linii”? O tym w tekście o etykiecie telefonicznej.

Prezenty w biznesie

Biznes to w dużej mierze budowanie relacji. Świadomość tego jaką reprezentujemy kulturę narodową i jakie obowiązują u nas zasady budowania relacji służbowych, jest podstawą do świadomego budowania relacji. Zapraszam do lektury artykułu o polskiej kulturze narodowej, krajach propartnerskich i protransakcyjnych oraz o kluczowych zasadach etykiety biznesu.