Etykieta biznesu to innymi słowy sztuka funkcjonowania w środowisku biznesowym. Znajomość zasad obowiązujących w relacjach służbowych ma szczególne znaczenie. Pozwala budować pozytywny wizerunek firmy i umacniać jej pozycję na rynku. W obecnych czasach znajomość dobrych obyczajów i norm towarzyskich to konieczność. Znajomość zasad etykiety daje poczucie bezpieczeństwa oraz pewność siebie, pozwala odnaleźć się w każdej, nawet najbardziej niezręcznej sytuacji.
Zakresy tematyczne:
- Główne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a służbową
- Polska kultura narodowa a etykieta biznesu
- Kardynalne zasady etykiety biznesu
- Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych
- Zasady podczas powitania i przedstawiania się
- Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób
- Wymiana wizytówek
- Przyjmowanie „gości” (usadzanie, witanie, przedstawianie itp.)
- Organizacja wydarzeń specjalnych
- Autoprezentacja w biznesie
- Netykieta – czyli etykieta w sieci
- Etykieta telefoniczna
- Etykieta w środkach komunikacji i w sytuacjach codziennych
- Etykieta na przyjęciach (przyjęcia bufetowe, zasiadane, restauracje)
- Dress code w miejscu pracy
- Różnice kulturowe w biznesie *
W obszarze etykiety biznesu oferuję:
- Szkolenia dla firm
- Konsultacje indywidualne
- Konsultacje indywidualne dla obcokrajowców (EN)
- Opracowanie i wdrażanie standardów
- Współpraca przy wydarzeniach specjalnych
* Szkolenie realizowane tylko dla wybranych kultur