Etykieta kojarzy nam się z zasadami obowiązującymi w świecie biznesu i na arenie stosunków międzynarodowych. Choć w obu tych przypadkach odgrywa ona nieocenioną rolę, to warto zwrócić uwagę, że coraz częściej korzystamy z jej zasad również w świecie administracji publicznej. Tu również obowiązują wytyczne, które ułatwiają budowanie relacji służbowych oraz definiują zachowania na styku administracji z innymi podmiotami, oraz wewnątrz instytucji.
Zakresy tematyczne:
- Główne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a służbową
- Polska kultura narodowa a etykieta służbowa
- Kardynalne zasady etykiety służbowej
- Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych
- Relacja Klient – Pracownik
- Relacja Rodzic – Nauczyciel
- Etykieta w placówkach administracji publicznej
- Zasady podczas powitania i przedstawiania się
- Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób
- Wymiana wizytówek
- Przyjmowanie „gości” (usadzanie, witanie, przedstawianie itp.)
- Organizacja wydarzeń specjalnych
- Autoprezentacja w pracy
- Netykieta – czyli etykieta w sieci
- Etykieta telefoniczna
- Etykieta w środkach komunikacji i w sytuacjach codziennych
- Etykieta na przyjęciach(przyjęcia bufetowe, zasiadane, restauracje)
- Dresscode w miejscu pracy
W obszarze etykiety dla administracji publicznej oferuję:
- szkolenia dla placówek oświatowych
- szkolenia dla rad pedagogicznych
- szkolenia dla doradców metodycznych
- szkolenia dla urzędów
- konsultacje indywidualne,
- opracowanie i wdrażanie standardów
- współpraca przy wydarzeniach specjalny