Skip links

Prelekcje

Dlaczego warto mówić o etykiecie i kulturze budowania relacji w szerszym gronie? Bo choć wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego jak relacje są ważne w naszym życiu zawodowym to bardzo często wpadamy w pułapkę i myślimy, że nasz sposób budowania relacji, patrzenia na świat, komunikowania się jest jedyny i właściwy. Otóż tak nie jest:

  • Inaczej postrzegamy relacje, z różnym zaangażowaniem do nich podchodzimy, mamy inne potrzeby względem relacji i często uwarunkowane jest to kulturowo. Podobnie jak podejście do eksponowania rangi oraz potrzeba podkreślania jej w działaniach biznesowych.
  • Inny mamy stosunek do konwenansów i kurtuazji a to często jest wynik różnic pokoleniowych.
  • Na różnych etapach relacji jesteśmy gotowi na skrócenie dystansu czy przejścia na Ty – co może być kwestią indywidulnego charakteru lub różnic pokoleniowych.

Kiedy na sali siedzą przedstawiciele pokolenia Z, Y, X i Silversi – łatwiej o refleksję, zderzenie swojej wizji z wizją innych a także z pewnymi standardami zachowań, które obowiązują nas bez względu na wiek czy kulturę z której pochodzimy. Uważam, że tylko jeśli uświadomimy sobie jak różne możemy mieć potrzeby względem relacji, będziemy w stanie budować je w sposób świadomy, a co za tym idzie jeszcze bardziej skuteczny. I o tym właśnie opowiadam. Tu marcowa prelekcja dla klienta z branży finansowej.