Etykieta biznesu w praktyce.
Zapraszam na szkolenie otwarte TMPP. To szkolenie skierowane jest dla praktyków biznesu, osób funkcjonujących w zróżnicowanych środowiskach biznesowych, reprezentujących firmy na oficjalnych wydarzeniach, odpowiedzialnych za budowanie relacji biznesowych.
Relacje odgrywają kluczową rolę w naszym życiu zawodowym jak i prywatnym. Umiejętność budowania i podtrzymywania relacji to sztuka, która sprawia, że nasze kontakty
z innymi ludźmi stają się unikatowe i wyjątkowe, a z tym trudno konkurować.
Relacje budujemy nie tylko w oparciu o nasze wyczucie, wrodzone umiejętności, ale też znajomość pewnych standardów obowiązujących w świecie biznesu. To dzięki nim zyskujemy poczucie bezpieczeństwa oraz gwarancję, że działamy właściwie i zgodnie z ogólnie akceptowanymi zasadami.
Program szkolenia
Etykieta biznesu – wprowadzenie
- Polska kultura narodowa – jaką kulturą jesteśmy, jak nas postrzegają inni, co lubimy, a czego nie akceptujemy
- Budowanie relacji w świcie zróżnicowanym kulturowo i pokoleniowo – wyzwania
- Różnice kulturowe w podejściu do budowania relacji
- Kraje propartnerskie i protransakcyjne
- Kraje ceremonialne i nieceremonialne
- Główne różnice pomiędzy savoir vivre towarzyskim a biznesowym
Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych – wszystko co powinniśmy wiedzieć o kolejności i hierarchii w relacjach służbowych
- Zasady podczas powitania i przedstawiania się
- Skracanie dystansu – do kogo należy ten przywilej
- Wymiana wizytówek – z uwzględnieniem różnic kulturowych
- Etykieta, protokół służbowy w codziennych sytuacjach – gdzie znajdują zastosowanie zasady etykiety i protokołu
- Udział w wydarzeniach specjalnych z perspektywy organizatora i gościa – o co warto zadbać (usadzenie gości, precedencja w samochodzie, witanie gości z mównicy, rola gospodarza i gościa honorowego)
Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób
- Zapoznawanie ze sobą osób z różnych środowisk: klientów, osób publicznych, znajomych, przełożonego, kolegów z pracy
- Precedencja podczas zapoznawania ze sobą osób
- Tytułowanie i zwroty grzecznościowe
- Small talk
Sztuka bywania – czyli etykieta przy stole i podczas przyjęć. Przyjęcia bufetowe, zasiadane, służbowe spotkania w restauracjach (teoria i praktyka*).
- Etykieta podczas przyjęć bufetowych
- Korzystanie z bufetu
- Kolejność spożywania dań
- Najczęściej popełniane błędy
- Etykieta podczas przyjęć zasiadanych
- Prawidłowe korzystanie z zastawy
- Mowa sztućców
- Serwetka
- Nietypowe dania
- Budowanie relacji podczas przyjęć
- Obowiązki gospodarza / przywileje gości
- Toasty
- Akceptacja win
- Nietypowe dania
* Lunch w formie warsztatowej (zastosowanie zasad w praktyce)
Zapisy na szkolenie
Na szkolenie można zapisać się kontaktując bezpośrednio lub przez portal Evenea – link do zapisów. https://app.evenea.pl/event/tmpp/