Skip links

Top Management Protocol Program – szkolenie otwarte

Etykieta biznesu w praktyce.

Zapraszam na szkolenie otwarte TMPP. To szkolenie skierowane jest dla praktyków biznesu, osób funkcjonujących w zróżnicowanych środowiskach biznesowych, reprezentujących firmy na oficjalnych wydarzeniach, odpowiedzialnych za budowanie relacji biznesowych.

Relacje odgrywają kluczową rolę w naszym życiu zawodowym jak i prywatnym. Umiejętność budowania i podtrzymywania relacji to sztuka, która sprawia, że nasze kontakty
z innymi ludźmi stają się unikatowe i wyjątkowe, a z tym trudno konkurować.

Relacje budujemy nie tylko w oparciu o nasze wyczucie, wrodzone umiejętności, ale też znajomość pewnych standardów obowiązujących w świecie biznesu. To dzięki nim zyskujemy poczucie bezpieczeństwa oraz gwarancję, że działamy właściwie i zgodnie z  ogólnie akceptowanymi zasadami.

Program szkolenia

Etykieta biznesu – wprowadzenie

  • Polska kultura narodowa – jaką kulturą jesteśmy, jak nas postrzegają inni, co lubimy, a czego nie akceptujemy
  • Budowanie relacji w świcie zróżnicowanym kulturowo i pokoleniowo – wyzwania
  • Różnice kulturowe w podejściu do budowania relacji
  • Kraje propartnerskie i protransakcyjne
  • Kraje ceremonialne i nieceremonialne
  • Główne różnice pomiędzy savoir vivre towarzyskim a biznesowym

Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych – wszystko co powinniśmy wiedzieć o kolejności i hierarchii w relacjach służbowych

  • Zasady podczas powitania i przedstawiania się
  • Skracanie dystansu – do kogo należy ten przywilej
  • Wymiana wizytówek – z uwzględnieniem różnic kulturowych
  • Etykieta, protokół służbowy w codziennych sytuacjach – gdzie znajdują zastosowanie zasady etykiety i protokołu
  • Udział w wydarzeniach specjalnych z perspektywy organizatora i gościa – o co warto zadbać (usadzenie gości, precedencja w samochodzie, witanie gości z mównicy, rola gospodarza i gościa honorowego)

Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób 

  • Zapoznawanie ze sobą osób z różnych środowisk: klientów, osób publicznych, znajomych, przełożonego, kolegów z pracy
  • Precedencja podczas zapoznawania ze sobą osób
  • Tytułowanie i zwroty grzecznościowe
  • Small talk

Sztuka bywania – czyli etykieta przy stole i podczas przyjęć. Przyjęcia bufetowe, zasiadane, służbowe spotkania w restauracjach (teoria i praktyka*).

  • Etykieta podczas przyjęć bufetowych
  • Korzystanie z bufetu
  • Kolejność spożywania dań
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Etykieta podczas przyjęć zasiadanych
  • Prawidłowe korzystanie z zastawy
  • Mowa sztućców
  • Serwetka
  • Nietypowe dania
  • Budowanie relacji podczas przyjęć
  • Obowiązki gospodarza / przywileje gości
  • Toasty
  • Akceptacja win
  • Nietypowe dania

* Lunch w formie warsztatowej (zastosowanie zasad w praktyce)

Zapisy na szkolenie

Na szkolenie można zapisać się kontaktując bezpośrednio lub przez portal Evenea – link do zapisów. https://app.evenea.pl/event/tmpp/