Skip links

Prezenty i wstawki powitalne w hotelu

Prezenty w branży hotelarskiej. Oczywistym jest, że goszcząc w swoim hotelu gościa VIP chcemy zrobić na nim jak najlepsze wrażenie. Drobny, niezobowiązujący upominek od hotelu jest zawsze mile widziany. Pamiętajmy jednak, że w przypadku  oficjalnych wizyt,  należy poinformować o takim zamiarze osobę z obsługi wizyty i przygotować się na to, że taki prezent z pewnością będzie sprawdzony przez pracowników ochrony gościa.

Należy pamiętać, że symbolika takiego podarunku nie jest bez znaczenia. Nie wszystko nadaje się na prezent, a czasami nawet drobiazg, który wydaje się pewny i bezpieczny, może być negatywnie odebrany i świadczyć o naszym nieprzygotowaniu i nieznajomości kultury naszego gościa.

  • Nie dawajmy upominków, które są dobrem narodowym kraju, z którego przyjeżdża nasz gość
  • Gościom z krajów arabskich nie zostawiajmy wstawki w postaci alkoholu. Wyznawcy Islamu mają kategoryczny zakaz spożywania alkoholu.
  • Pamiętajmy, że w Indiach krowa jest uznawana za święte zwierzę. Nasze pyszne, rodzime krówki, opatrzone rysunkiem krowy na opakowaniu, nie nadają się jako prezent dla gości z Indii.
  • Pamiętajmy również o symbolice cyfr i kolorów. Oto kilka cyfr, na które warto zwrócić uwagę przygotowując pudełeczka z prezentami dla gości hotelowych:
    • 5 W Japonii przynosi szczęście
    • 3; 6; 7 Długie i dostatnie życie (w kulturach azjatyckich)
    • 4; 9 W Japonii i Korei pd. oznaczają śmierć
    • 13 Pech (w wielu kulturach)

Obejrzyj video

Jeśli temat prezentów interesuje Cię w szerszym kontekście, zapraszam do lektury artykułu poświęconego  o prezentach w biznesie

Artykuł – prezenty w biznesie

Ta strona używa plików cookie, aby poprawić Twoje doświadczenia przeglądania i zapewnić prawidłowe funkcjonowanie strony. Korzystając dalej z tej strony, potwierdzasz i akceptujesz używanie plików cookie.

Akceptuj wszystkie Akceptuj tylko wymagane