Media są bardzo ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Umiejętna współpraca z nimi powoduje, że docieramy do szerokiego grona odbiorców, łatwiej osiągamy nasze cele komunikacyjne i na większą skalę budujemy wizerunek firmy. Media są obecne w naszym życiu, bez względu na to czy tego chcemy czy nie. Możemy świadomie budować relacje z nimi, lub czekać aż zostaniemy „wywołani do tablicy”. Świadoma firma wybiera pierwszy wariant, a szkolenie to ma na celu przekazanie wiedzy o tym jak umiejętnie budować wizerunek firmy za pomocą mediów, jakie wybierać narzędzia do komunikacji z mediami oraz jak się komunikować z dziennikarzami zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach kryzysowych.
Zakresy tematyczne:
Specyfika działań Media Relations
Kluczowe założenia komunikacji z otoczeniem
Specyfika pracy dziennikarza
Relacje przedstawiciel firmy – dziennikarz (wzajemne oczekiwania i budowanie relacji)
Rodzaje mediów i ich podział
Bieżąca komunikacja z mediami i otoczeniem
Kontakty bezpośrednie np. wywiad
Kontakty telefoniczne
Spotkania formalne
Spotkania nieformalne
Informacja prasowa
Konferencja prasowa
Śniadanie prasowe
Briefing
Zagraniczne i krajowe wyjazdy studyjne
O czym należy pamiętać i jakich błędów nie popełniać podczas wypowiedzi dla mediów