Media są bardzo ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Umiejętna współpraca z nimi powoduje, że docieramy do szerokiego grona odbiorców, łatwiej osiągamy nasze cele komunikacyjne i na większą skalę budujemy wizerunek firmy. Media są obecne w naszym życiu, bez względu na to czy tego chcemy czy nie. Możemy świadomie budować relacje z nimi, lub czekać aż zostaniemy „wywołani do tablicy”. Świadoma firma wybiera pierwszy wariant, a szkolenie to ma na celu przekazanie wiedzy o tym jak umiejętnie budować wizerunek firmy za pomocą mediów, jakie wybierać narzędzia do komunikacji z mediami oraz jak się komunikować z dziennikarzami zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach kryzysowych.
Zakresy tematyczne:
- Specyfika działań Media Relations
- Kluczowe założenia komunikacji z otoczeniem
- Specyfika pracy dziennikarza
- Relacje przedstawiciel firmy – dziennikarz (wzajemne oczekiwania i budowanie relacji)
- Rodzaje mediów i ich podział
- Bieżąca komunikacja z mediami i otoczeniem
- Kontakty bezpośrednie np. wywiad
- Kontakty telefoniczne
- Spotkania formalne
- Spotkania nieformalne
- Informacja prasowa
- Konferencja prasowa
- Śniadanie prasowe
- Briefing
- Zagraniczne i krajowe wyjazdy studyjne
- O czym należy pamiętać i jakich błędów nie popełniać podczas wypowiedzi dla mediów
- Komunikacja kryzysowa
- Zachowanie podczas wystąpień przed kamerą
- Mowa ciała podczas wystąpień przed kamerą
- Dress code podczas wystąpień publicznych
- Stres i panowanie nad emocjami
- Dykcja
- Sposoby monitorowania mediów
W obszarze media relations oferuję:
- Szkolenia dla firm
- Konsultacje indywidualne
- Opracowanie i wdrażanie standardów
- Przygotowanie do konferencji, wywiadów, setek
- Organizację i prowadzenie konferencji
- Warsztaty z pracy z kamerą