Executive Assistant Test z savoir vivre i etykiety biznesu Etykieta telefoniczna Netykieta Mowa sztućców Przyjęcia zasiadane Zapoznawanie osób w relacjach służbowych Test z dress code Etykieta podczas przyjęć Powitanie w relacjach służbowych Netykieta E-mail jest uznawany za korespondencję oficjalną. Prawda Fałsz Pisząc służbowego e-maila do osoby, której nie znam (kobieta) , zajmującej wyższe stanowisko w hierarchii, zgodnie z zasadami netykiety najwłaściwiej jest zastosować następujący zwrot rozpoczynający e-mail: Witam Szanowna Pani Dzień dobry „Witam” to forma dopuszczalna przez netykietę. Prawda Fałsz Pisząc do grupy osób, które się znają i biorą udział we wspólnym projekcie, wymieniając adresy e-mailowe stosuję zasadę precedencji (kolejność według rangi). Prawda Fałsz Zgodnie z netykietą, na udzielenie odpowiedzi e-mailowej mamy: 1 dzień 2 dni Od 3 do 5 dni Nie ma znaczenia Bieżące, służbowe e-maile, zgodnie z zasadami netykiety, wysyłamy: Dowolnej dla nas porze, dotyczy to również późnych godzin i weekendów Robimy to w godzinach pracy Netykieta dopuszcza stosowanie emotikonów w oficjalnej korespondencji służbowej: Prawda Fałsz Przesłanie cudzej korespondencji e-mailowej osobom postronnym (bez zgody tej osoby) jest naruszeniem ochrony praw autorskich: Prawda Fałsz Otrzymując e-mail, który nie powinien do nas trafić: Informujemy nadawcę o pomyłce Nie musimy informować o pomyłkowym otrzymaniu e-maila