Executive Assistant Test z savoir vivre i etykiety biznesu Etykieta telefoniczna Netykieta Mowa sztućców Przyjęcia zasiadane Zapoznawanie osób w relacjach służbowych Test z dress code Etykieta podczas przyjęć Powitanie w relacjach służbowych Executive Assistant Jesteś Asystentką Zarządu. Do sekretariatu wchodzą goście, na których czeka Twój przełożony. Jaką formę powitania wybierasz: Wychodzę z za biurka i podaję dłoń na powitanie. Mówię tylko „dzień dobry” a dłoń podaję tylko jeśli któryś z gości zainicjuje uścisk dłoni. Przedstaw sobie następujące osoby: Prezes Twojej firmy i Klient Waszej firmy – Prezes firmy X, który poprosił Cię o zapoznanie. Najpierw prezesowi przedstawiam gościa, a następnie gościowi przedstawiam Pana Prezesa. Najpierw gościowi przedstawiam Pana Prezesa, a następnie prezesowi przedstawiam gościa. Przedstaw sobie następujące osoby: Prezes Twojej firmy i dziennikarz, któremu Prezes będzie udzielał wywiadu: Najpierw prezesowi przedstawiam dziennikarza, a następnie dziennikarzowi przedstawiam Pana Prezesa. Najpierw dziennikarzowi przedstawiam Pana Prezesa, a następnie prezesowi przedstawiam dziennikarza. Wchodząc i wychodząc z widny: Przepuszczamy osoby wyższe rangą Przepuszczamy kobiety i osoby starsze Ranga nie ma tu znaczenia - wchodzimy i wychodzimy z windy kierując się praktycznymi aspektami (wchodzę pierwszy, jeśli stoję najbliżej wejścia, podobnie z wychodzeniem). W relacji Asystent Zarządu (kobieta) – Kierownik Działu IT (mężczyzna), kto inicjuje przejście na "Ty"? Asystentka Zarządu, bo jest to przywilej kobiety. Kierownik IT, bo jest wyższy rangą. Gdy podchodzi do Ciebie Prezes, żeby omówić przyjazd delegacji, które zachowanie jest właściwe: Wstaję, żeby omówić sprawy Siedzę, żeby łatwiej mi było notować Zostajesz poproszona do gabinetu prezesa, żeby omówić przebieg posiedzenia Zarządu. Czy w cudzym gabinecie możemy usiąść bez zaproszenia? Tak, siadamy zawsze gdy jest krzesło dla gościa Nie, grzeczniej jest poczekać aż Prezes nam to zaproponuje Czy wchodząc do gabinetu przełożonego zawsze pukamy do drzwi? Wchodząc do gabinetu przełożonego zawsze pukamy Nie musimy pukać, jeśli drzwi są otwarte lub uchylone Wysyłając e-mail z raportem do Prezesa, Wiceprezesa i Dyrektorki ds PR, w jakiej kolejności wstawisz adresy e-mailowe? W dowolnej Najpierw do kobiety, potem do Prezesa i Wiceprezesa Prezes, Wiceprezes, Pani Dyrektor PR W oficjalnej korespondencji pisemnej, gdy podpisują się dwie osoby Prezes i Wiceprezes, po której stronie (patrząc na pismo) powinien znaleźć się podpis Prezesa a po której Wiceprezesa (Europejski układ graficzny pisma). Podpis Prezesa po lewej a Wiceprezesa po prawej (patrząc na pismo) Podpis Prezesa po prawej a Wiceprezesa po lewej (patrząc na pismo) Z której strony serwujemy gościom napoje? Z lewej strony z prawej strony Przygotowując salę konferencyjną do konferencji prasowej. Jak rozsadzisz gości przy stole prezydialnym? po której stronie Prezesa siądzie Wiceprezes, a po której Rzecznik Prasowy? Po prawej stronie Prezesa siądzie Wiceprezes a po lewej Rzecznik Prasowy Po lewej stronie Prezesa siedzi Wiceprezesa, a po prawej Rzecznik Prasowy Organizując bufet, w którym wezmą udział klienci z Indii. Jakich dań zdecydowanie należy unikać? Dań koszernych Dań z wołowiny Dań z wieprzowiny Wymieniając się wizytówką z klientem z Arabii Saudyjskiej podajemy ją prawą dłonią lub obiema. Unikamy podawania wizytówki lewą dłonią. Prawda Fałsz Pakując prezent dla klienta z Chin, jakiego koloru wstążki powinniśmy zdecydowanie unikać? Zielonego Białego Czerwonego Jeśli test nie był dla Ciebie oczywisty i chcesz więcej dowiedzieć się o zasadach etykiety biznesu, zapraszam na szkolenie Executive Assistant Protocol Program. Więcej na: www.eapp1.evenea.pl lub proszę o kontakt e-mailowy d.luczka@projektowniawizerunku.pl Jak oceniasz test? Tu każda odpowiedź jest właściwa 🙂 Łatwy Trudny To się okaże po wyniku 🙂