Executive Assistant Test z savoir vivre i etykiety biznesu Etykieta telefoniczna Netykieta Mowa sztućców Przyjęcia zasiadane Zapoznawanie osób w relacjach służbowych Test z dress code Etykieta podczas przyjęć Powitanie w relacjach służbowych Etykieta telefoniczna Bieżące połączenia służbowe wykonujemy w godzinach: 8:00-20:00 każdego dnia 9:00-17:00 od poniedziałku do piątku 8:00-20:00 od poniedziałku do piątku Inicjując rozmowę telefoniczną, podajemy kolejno: nazwę firmy/instytucji, imię i nazwisko imię i nazwisko, nazwa instytucji/firmy jedynie imię i nazwisko Po nieudanej próby połączenia (sprawy bieżące), zgodnie z zasadami etykiety, kolejne połączenie wykonujemy: drugą próbę możemy podjąć nawet zaraz po pierwszej, jednak kolejne po upływnie min. 1h nie dzwonimy ponownie, czekamy na telefon zwrotny od osoby, do której dzwoniliśmy po 20 minutach dzwonimy ponownie Podczas spotkania biznesowego dzwoni telefon stacjonarny, co robimy?: odbieramy telefon, prosząc o ponowny kontakt w późniejszym terminie odbieramy połączenie i przeprowadzamy rozmowę przy kliencie przepraszamy klienta na chwilę, odbieramy połączenie, mówiąc, że jesteśmy w trakcie spotkania biznesowego i obiecując kontakt w późniejszym terminie po czym wracamy do rozmowy z klientem Podczas rozmowy telefonicznej z klientem A, wchodzi do nas klient B. Co zgodnie z etykietą powinniśmy zrobić? nie przerywamy rozmowy, a dopiero po jej zakończeniu witamy się z gościem przepraszamy rozmówcę na chwilę i prosimy, by gość zaczekał w wyznaczonym miejscu, po czym kontynuujemy rozmowę przekazujemy słuchawkę osobie trzeciej, np. asystentce i witamy się z gościem W przypadku, gdy połączenie telefoniczne zostanie przerwane oddzwania: osoba, która inicjowała rozmowę nie ma znaczenia po upływie kwadransu oddzwania osoba niższa rangą