Aktywuj poniższy test już teraz i sprawdź swoje wyniki, klikając – tutaj!

Etykieta telefoniczna


Bieżące połączenia służbowe wykonujemy w godzinach:

  • 8:00-20:00 każdego dnia
  • 9:00-17:00 od poniedziałku do piątku
  • 8:00-20:00 od poniedziałku do piątku

Inicjując rozmowę telefoniczną, podajemy kolejno:

  • nazwę firmy/instytucji, imię i nazwisko
  • imię i nazwisko, nazwa instytucji/firmy
  • jedynie imię i nazwisko

Po nieudanej próby połączenia (sprawy bieżące), zgodnie z zasadami etykiety, kolejne połączenie wykonujemy:

  • drugą próbę możemy podjąć nawet zaraz po pierwszej, jednak kolejne po upływnie min. 1h
  • nie dzwonimy ponownie, czekamy na telefon zwrotny od osoby, do której dzwoniliśmy
  • po 20 minutach dzwonimy ponownie

Podczas spotkania biznesowego dzwoni telefon stacjonarny, co robimy?:

  • odbieramy telefon, prosząc o ponowny kontakt w późniejszym terminie
  • odbieramy połączenie i przeprowadzamy rozmowę przy kliencie
  • przepraszamy klienta na chwilę, odbieramy połączenie, mówiąc, że jesteśmy w trakcie spotkania biznesowego i obiecując kontakt w późniejszym terminie po czym wracamy do rozmowy z klientem

Podczas rozmowy telefonicznej z klientem A, wchodzi do nas klient B. Co zgodnie z etykietą powinniśmy zrobić?

  • nie przerywamy rozmowy, a dopiero po jej zakończeniu witamy się z gościem
  • przepraszamy rozmówcę na chwilę i prosimy, by gość zaczekał w wyznaczonym miejscu, po czym kontynuujemy rozmowę
  • przekazujemy słuchawkę osobie trzeciej, np. asystentce i witamy się z gościem

W przypadku, gdy połączenie telefoniczne zostanie przerwane oddzwania:

  • osoba, która inicjowała rozmowę
  • nie ma znaczenia
  • po upływie kwadransu oddzwania osoba niższa rangą