Media Relations


Media są bardzo ważnym elementem budowania wizerunku firmy. Umiejętna współpraca z nimi powoduje, że docieramy do szerokiego grona odbiorców, łatwiej osiągamy nasze cele komunikacyjne i na większą skalę budujemy wizerunek firmy. Media są obecne w naszym życiu, bez względu na to czy tego chcemy czy nie. Możemy świadomie budować relacje z nimi, lub czekać aż zostaniemy „wywołani do tablicy”. Świadoma firma wybiera pierwszy wariant, a szkolenie to  ma na celu przekazanie wiedzy o tym jak umiejętnie budować wizerunek firmy za pomocą mediów, jakie wybierać narzędzia do komunikacji z mediami oraz jak się komunikować z dziennikarzami zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach kryzysowych.
Zakresy tematyczne:
  • Specyfika działań Media Relations
  • Kluczowe założenia komunikacji z otoczeniem
  • Specyfika pracy dziennikarza
  • Relacje przedstawiciel firmy – dziennikarz (wzajemne oczekiwania i budowanie relacji)
  • Rodzaje mediów i ich podział
  • Bieżąca komunikacja z mediami i otoczeniem
  • Kontakty bezpośrednie np. wywiad
  • Kontakty telefoniczne
  • Spotkania formalne
  • Spotkania nieformalne
  • Informacja prasowa
  • Konferencja prasowa
  • Śniadanie prasowe
  • Briefing
  • Zagraniczne i krajowe wyjazdy studyjne
  • O czym należy pamiętać i jakich błędów nie popełniać podczas wypowiedzi dla mediów
  • Komunikacja kryzysowa
  • Zachowanie podczas wystąpień przed kamerą
  • Mowa ciała podczas wystąpień przed kamerą
  • Dress code podczas wystąpień publicznych
  • Stres i panowanie nad emocjami
  • Dykcja
  • Sposoby monitorowania mediów
W obszarze media relations oferuję:
  • Szkolenia dla firm
  • Konsultacje indywidualne
  • Opracowanie i wdrażanie standardów
  • Przygotowanie do konferencji, wywiadów, setek
  • Organizację i prowadzenie konferencji
  • Warsztaty z pracy z kamerą