Etykieta dla administracji


Etykieta kojarzy nam się z zasadami obowiązującymi w świecie biznesu i w stosunkach międzynarodowych. Choć w obu tych przypadkach odgrywa ona nieocenioną rolę, to warto zwrócić uwagę, że coraz częściej korzystamy z jej zasad również w obszarze działań administracji publicznej. Tu również obowiązują wytyczne, które ułatwiają budowanie relacji służbowych oraz definiują zachowania na styku administracji z innymi podmiotami, oraz wewnątrz instytucji.
Zakresy tematyczne:
  • Główne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a służbową
  • Polska kultura narodowa a etykieta służbowa
  • Kardynalne zasady etykiety służbowej
  • Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych
  • Relacja Klient – Pracownik
  • Relacja Rodzic – Nauczyciel
  • Etykieta w placówkach administracji publicznej
  • Zasady podczas powitania i przedstawiania się
  • Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób
  • Wymiana wizytówek
  • Przyjmowanie „gości”  (usadzanie, witanie, przedstawianie itp.)
  • Organizacja wydarzeń specjalnych
  • Autoprezentacja w pracy
  • Netykieta – czyli etykieta w sieci
  • Etykieta telefoniczna
  • Etykieta w środkach komunikacji i w sytuacjach codziennych
  • Etykieta na przyjęciach (przyjęcia bufetowe, zasiadane, restauracje)
  • Dress code w miejscu pracy
W tym obszarze oferuję:
  • Szkolenia dla placówek oświatowych
  • Szkolenia dla rad pedagogicznych
  • Szkolenia dla doradców metodycznych
  • Szkolenia dla urzędów
  • Konsultacje indywidualne
  • Opracowanie i wdrażanie standardów
  • Współpraca przy wydarzeniach specjalnych