Etykieta biznesu


Etykieta biznesu to innymi słowy sztuka funkcjonowania w środowisku biznesowym. Znajomość zasad obowiązujących w relacjach służbowych ma szczególne znaczenie. Pozwala budować pozytywny wizerunek firmy i umacniać jej pozycję na rynku. W obecnych czasach znajomość dobrych obyczajów i norm towarzyskich to konieczność. Znajomość zasad etykiety daje poczucie bezpieczeństwa oraz pewność siebie, pozwala odnaleźć się w każdej, nawet najbardziej niezręcznej sytuacji.
Zakresy tematyczne:
  • Główne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a służbową
  • Polska kultura narodowa a etykieta biznesu
  • Kardynalne zasady etykiety biznesu
  • Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych
  • Zasady podczas powitania i przedstawiania się
  • Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób
  • Wymiana wizytówek
  • Przyjmowanie „gości”  (usadzanie, witanie, przedstawianie itp.)
  • Organizacja wydarzeń specjalnych
  • Autoprezentacja w biznesie
  • Netykieta – czyli etykieta w sieci
  • Etykieta telefoniczna
  • Etykieta w środkach komunikacji i w sytuacjach codziennych
  • Etykieta na przyjęciach (przyjęcia bufetowe, zasiadane, restauracje)
  • Dress code w miejscu pracy
  • Różnice kulturowe w biznesie *
W obszarze etykiety biznesu oferuję:
  • Szkolenia dla firm
  • Konsultacje indywidualne
  • Konsultacje indywidualne dla obcokrajowców (EN)
  • Opracowanie i wdrażanie standardów
  • Współpraca przy wydarzeniach specjalnych


* Szkolenie realizowane tylko dla wybranych kultur