Skip links

Moje Artykuły

Sztuka bywania – czyli o zachowaniu podczas przyjęć i wydarzeń specjalnych

Bywać trzeba umieć. Nie każdy ma w sobie jednak pierwiastek lwa salonowego, który odnajdzie się zawsze i w każdej sytuacji: bryluje na salonach, sprawnie zmienia towarzystwo, lekko rzuci zawsze śmiesznym żartem, zna się na drinkach i nie odpuści żadnego kawałka na parkiecie. Do tego pozna kogo trzeba, ba nawet się zaprzyjaźni z kim trzeba, a wychodząc nie zapomni skomplementować gospodarzom udanej imprezy. Można by powiedzieć, że z tym trzeba się urodzić. Urodzić bądź nauczyć, a w tym może nam pomóc znajomość zasad etykiety.

Organizacja wydarzeń specjalnych

Event Marketing to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi do budowania wizerunku, a tym samym zacieśniania relacji z Klientami. Choć często organizację dużych wydarzeń specjalnych powierzamy profesjonalisto, to warto znać najważniejsze zasady, które pomogą nam wymagać najwyższych standardów od podwykonawców.

Etykieta w biznesie – przeżytek czy pomocna wiedza?

Biznes to w dużej mierze budowanie relacji. Świadomość tego jaką reprezentujemy kulturę narodową i jakie obowiązują u nas zasady budowania relacji służbowych, jest podstawą do świadomego budowania relacji. Zapraszam do lektury artykułu o polskiej kulturze narodowej, krajach propartnerskich i protransakcyjnych oraz o kluczowych zasadach etykiety biznesu.

Precedencja w biznesie – czyli o tym kto pierwszy, komu i dlaczego

Z badań wynika, że w skali od 0-100, gdzie 0 to kraje egalitarne a 100 hierarchiczne, Polska otrzymuje 68 punktów. Oznacza to, że bliżej nam do krajów, które przywiązują wagę do hierarchii w relacjach służbowych, a co za tym idzie, oczekujemy od siebie konkretnych zachowań i znajomości zasad precedencji. O tej i innych kluczowych zasadach w budowaniu relacji służbowych w Polsce w artykule „Precedencja w biznesie”.